Hoppat igen

Idag har jag varit på Flyinge och hoppat igen.

Hisan behövde väckas lite i början av passet men sedan kändes han super.

Vi hoppade en linje längs ena långsidan med fem galoppsprång *harkel*. Sedan en kombination med två språng. Ett rättuppstående med vatten och ytterligare ett med svarta bommar.

Hisan skötte allt super. Han kom lite fel på vattnet så att vi fick ta om det men han rev inte en bom.

Den ända missen var då den där linjen med fem språng då... vi låg superbra på 4 och det kändes inte långt någonstanns.

Jag måste dock lära mig det där med avstånd. Jag framstår ju inte i så där bra dager när jag trots tränarens instruktioner hela tiden rider på fel antal språng även om det passar Hisan bra. Jag får se till att galoppera bommar i helgen eller så.

När vi slutade låg hindren runt 1.15. Det kändes lågt och bra.

Träningarna går super just nu... men det var det där med nerverna när vi kommer ut på tävlingsbanan då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0