Mister moody

Inför dagens tävling hade jag ett av mina absolut sämsta upplägg. Mycket på grund av de senaste dagarnas sjukdom men också för att jag har varit borta en vecka.
Man lär sig av sina misstag helt enkelt.

Hisan var inte alls i stöpet idag. Han var seg och ovillig.
På framridningen fungerade det trots allt ok även om det var trångt och jag blev stressad.

Inne på banan fungerade ingenting alls. Underlaget var kasst och alla sådana saker påverkar mig och sedemera Hisan. Jag vet att jag skall försöka att inte låta det påverka oss men det är lättare sagt än gjort.
Vi hoppade två hinder i 1.15 inne på banan, sedan strök jag mig till nästa klass.

Det kändes helt enkelt inte lönt. Jag har svårt för att sätta fingret på det faktiska anledningen till att det gick så kasst. Jag kan komma på flera. Underlag, jag har inte ridit tillräckligt i veckan. Han hostade mer än vanligt i tisdags... etc.

För att inte ställa till med mer skada så kändes det bäst att åka hem. Väl hemma ställde jag upp ett rejält hinder och hoppade det ett flertal gånger. Hemma fanns det där suget mot hindren som inte vill infinna sig på tävlingsplatsen. Hemma är i och för sig paddocken liten men känslan super.

Jag är anmäld till en Pay & Jump på flyinge om en dryg vecka. Vi får avsluta sässongen där i stället.

  
            

Emmy följde med som hästskötare idag och efteråt följde hon också med ner till Lena och fölis.

De fick båda följa med in och sedan blev det ridning av Lena och kramning av fölis.


Kommentarer
Postat av: Carin

Ah gud vad synd. Men vissa dagar stämmer det bara inte. Jag hoppas att ni får en fin avslutning på flyinge. Och att jag sen kan följa med på dina dressyräventyr ;-)

2010-09-27 @ 08:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0