Tävling i Södra Sallerup

Emmy följde med mig idag och hjälpte mig genom att vara hästskötare, framhoppningshjälp och såg till att jag både fick mina ritter filmade och tog en massa foton. Högklassig hjälp med andra ord.

I första klassen hoppade Hisan super första delen av banan. Sedan gick det utför. Vi rev ett hinder också så sålde jag tydligen benen  inför sista hindret i grundomgången. Resultatet kan ni själva se här.



Till 1.20 skärpte vi till oss lite. Ändå fick vi ett stopp, men av annan karraktär och så ramlade ett hinder. Jag är ändå mycket nöjd med känslan jag fick under ritten. Det rullade på bra och höjden kändes helt ok. Vi får träna vidare helt enkelt så skall vi nog se till att sluta riva hinder och stanna.



Tävlingarna gick undan trots många starter så jag kom hem bra mycket tidigare än jag hade vågat hoppas på.

  
                  

Fredrik följde med mig ner till Lena och Fölis för att hjälpa mig när jag skulle ta in dem för att slå på Lenas tappsko.

Fölis skötte sig prickfritt idag. Hon stog snällt och väntade. Lät sig bli både borstad och klappad och lyfte fint på hovarna när jag bad om det.

 
 

Lena blev sedan riden och Fredrik filmade. Det var intressant att se om det jag känner stämmer med hur det ser ut. Jag tycker att hon ser hyfsat ojämn ut bak på filmen. Det kan i och för sig stämma bra med hennes skada som hon hade när jag fick henne.
Nu skall jag ju vara borta en vecka, under tiden skall jag fnurla lite på den där ojämnheten.

Kommentarer
Postat av: Linda

Den sadeln är inte bra för henne.När man har så svag rygg och ryttaren sitter i "hoppsits" så blir det en massa tyngd mitt på ryggen. Dressyrsadel och absolut lodrätt sits och med lätt lyftad rumpa (avlastningssits och pluttelite framåtlutad behöver hon.Då avlastar du ryggen.

2010-09-13 @ 12:37:15
Postat av: Ullis

Tack. Jag får försöka ordna det på något vis när jag kommer hem från min resa. Kanske skulle hon rent av ha den sådan däringa fårskinnshistoria som Linda har till piper?

2010-09-13 @ 15:12:34
Postat av: Linda

Nej, det tror jag inte är så bra alls faktiskt. Men pröva för all del, ibland funkar det konstiga. stigbyglarna sitter i en smal gjord så minsta vikt man lägger i dem trycker på ryggen. Den lämpar sig bara för skritt. Hisans Dressyrsadel kanske?

2010-09-13 @ 17:18:24
Postat av: Ullis

Jag får prova hans sadel. Men den är ju STOOOR... Lena är liten. Jag köpte ju en 18-tum till honom med kilbossor. Fast provar man inte så vet man ju inte. :)

2010-09-13 @ 17:25:53
Postat av: Linda

Massa mjuka paddar under, perfekt för en svag travarrygg ju!!!

2010-09-14 @ 10:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0