Duktig fölis

Jag glömmer att skriva vad jag hittar på med Fölis.

Jag var nere igår och skulle ta tag i de där viftande bakbenen inför nästa hovslagarbesök.

Sagt och gjort tog jag in henne i stallet. Hade medhjälpare som höll i fram när jag pysslade bak.
Hon lyfte benen så fint så och jag fick hålla så länge jag ville utan att hon drog.

Sedan fick hon utstå borstning och vi testade att sätta fast henne i linorna. Hon testade att gå fram lite men la ner direkt när hon kände att det tog emot.

Hon var ensam i stallet när vi var inne dessutom.

Duktig fölis fick slippa annat trams och följde med mig snällt ut till polarna i hagen.

Hon måste ha haft en sådan där dag sist när hon blev verkad för idag hade det inte varit något bekymmer. Vi hoppas att det fortsatt inte skall vara ett bekymmer och lyfter vidare på benen nästa gång jag är nere. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0