Grå vardag

Någon hade lovat hyfsat väder... kan det varit SMHI? I vart fall kom det regn lagom till när jag gick från jobbet.

Turligt nog höll det upp lagom till att jag begav mig ut med Hisan.

Och tur hade jag också när jag smet in på ridsportaffären... det satt nämligen en skylt utanför med 50% på reapriset... sådant kan man ju inte missa. Jag behövde nya ridbyxor och hade tänkt mig att en sådan där 1.500kr skulle de väl kunna få kosta. På ställningen hänger det då hela två par i min storlek. Ett par av min favvo modell av Pikeur och ett par GPA skinn. Det är en högteknologisk byxa som vanligtvis kostar så mycket att det inte går att titta på dem ens. Nu fick jag båda för precis den pengen jag tänkt mig. Snacka om klipp. Men nu var det inte fynd eller shopping jag skulle skriva om.

Hisan och jag begav oss ut på uteritt på Flyinges marker. Hisan var spänd. Blev än mer spänd när hans matte tyckte att han skulle gå förbi den farliga vägkonen som ligger vält mitt på spåret. På vägen tillbaka surnade jag till på tokerierna och det slutade med att Hisan både fick sparka på den och hoppa över den innan jag var klar med honom.
Sedan blev han spändast när vi red inne mellan täckta banan och glasridhuset. Var kan vara farligt där?

Vi avslutade på Melonbanan där Hisan helt plötsligt slappnade av och jobbade riktigt bra.

Slutet gott i vart fall. I morgon åker vi ner till Stallerhult för fölpyssel och hoppträning igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0