Hoppet igen

Hopptränade idag igen. Vi tränade på att korta galoppen. Det är ett bekymmer. Vi kommer gärna fort mot hinder i en stor galopp. När det väl skall ridas an i kortare galopp så blir jag passiv och Hisan tappar aktion och ofta bjudning. Läs han stannar.

Vi övade först på låg höjd och sedan la vi upp hindren till 1.10 ungefär.

Vi hade en kombination med två räcken, 10 meter, 2 språng och så en oxer och ett räcke på ickerelaterat avstånd. Det blev sedan lagom på 8 språng. Slutligen en oxer på diagonalen.

Hoppningen gick bra. Jag tror att jag börjar lära mig hur jag skall rida... bara det att jag vet hur i teorin nu. Jag skall bara göra det också. Bahh... Men det går framåt... lite i vart fall.

Jag pysslade också med Fölis när jag ändå var nere, det gäller att passa på.
Hon fick gå in i stora stallet och stå uppbunden. Hon har inte rikigt lärt sig än utan behöver ha någon som står framför henne. Då står hon som ett ljus i linorna. Det är en bra början i vart fall.

Hon visade lite surtendenser när jag skulle lyfta det första bakbenet. Jag blev sur och hon tjurade än mer. Ston, jag som är van vid Hisans valacktjurighet... det är minsann inte samma.

Efter lite trugande lyfte hon snällt på alla tassarna. Vi får tragla vidare med det där. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0