Hoppet ute...

Min motivation är verkligen i botten just nu. Inte för att Hisan är dum eller något annat utan jag är bara less... på det mesta känns det som.

Jag irriterar mig på saker i stallet som jag bara borde ignorera.

Men mest irriterar jag mig på att jag inte har kommit iväg på min vårresa till Milano. Den som skulle få mig att hålla hoppet uppe över vintern. Det är inget kul och jag känner att lusten därför är borta.
Varför skall jag lägga så mycket pengar och tid, det skall ju vara kul att ha häst. Framför allt nu när vi går mot ljusare tider och den älskade sommaren. Men det är motigt som sagt.

Idag har jag för att hålla modet uppe hopptränat. Eller det var faktiskt en annan huvudtanke med det.

Jag har anmält mig och Hisan till Spring Tour i nästa vecka och nästnästa. Det kommer att bli vår utomhusdebut och det går inte att åka på utomhustävling utan att ha hoppat ute alls. Terrängen räknas inte här, det är en helt annan sak.

Alltså var det träning för Fredrik Jönsson på deras fina utebana som stod på schemat.
Hisan blev direkt uppspelt. Skrittmaskin där hästar gick, och så mängder av körekipage runt omkring...
Allt detta gjorde att bromsen helt försvann.

Vi hoppade ett litet kryss på diagonalen. Ett räcke med vatten på den andra. En oxer med tittsaker under, fem språng räcke med vatten under längs ena långsidan. Längs andra var där en grind och tre språng oxer in i kombination med ett språng, räcke ut.

Hisan hoppade fint men som sagt utan broms. Linjen som skulle ha varit fem språng blev fyra. För att få tillbaka honom fick jag rida väldigt långsamt in och då fick jag lite accelerera ut för att det annars blev långt och det är ju inte heller helt bra. Jag kan ju inte rida en bana på det viset.

Hisan visade tydligt här att han var på g att balla ur rikigt på grund av allt som hände så vi slutade trots att vi inte nått perfektion. Vi fick ju ändå våra 5 språng och bjudning fanns där... det var ju bromsen då bara.
I min ridning kände jag att jag oftast kom upp mer med överlivet även om jag stundtals föll tillbaka i gamla vanor.

Det står hoppning på schemat i morgon igen så det är bara att ta nya tag då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0