Badväder?

Igår var jag ute och tömkörde Lilla. Hon var så dukigt. Det blev travselen som åkte på idag. Den andra sitter så dåligt.

Lilla uppförde sig super. Vattenpölarna var inte alls så farliga idag och hon hoppade till och med storstilat över en.

Hisan fick gå Årundan mestadels i galopp. Det är fortfarande FARLIGT nere vid ån och han är så spänd när man är där. Det är fortfarnade massor av vattenpölar en masse när man rider där nere och Hisan beövde spolas av när vi kom hem. Annars hade jag behövt skrapa av honom lera idag.

Jag har tidigare skrivit om Lillas pölskräck. Som ett led i att bota den följde Emmy med mig ut. Hon fick rida en sväng på Hisan medan jag gick med Lilla. Det är första gången jag har kunnat komma ut med båda samtidigt och det märktes att båda hästarna tyckte att det var superkul. Hisan strålade efter ritten och Lilla gillade att få ha med sig 'farsan-Baloo' när hon var på äventyr.

Vi begav oss ut till terrängbanan där Lilla fick bekanta sig med vattenhindret.



Hon var endast lite tveksam först men så snart hon såg att Hisan överlevde när han gick i hängde hon på utan tveksamhet. På vägen hem gick hon i först med endast minimal tvekan.

Vi passade också på att hoppa vårt första terränghinder Lilla och jag... eller jag sprang först och hoppade och så hon efter. ;)

Vi testade att gå över bro och upp för ett trappsteg. Hon var jättedukig och följde mig utan tvekan.

Vi gick även genom en bäck där Hisan fick visa vägen.

Så nu måste vi ju kunna klara av om det står vatten på innerspår i löpen... eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0