En ny vecka

Jag är off. Därav den sporadiska uppdateringen. Det betyder inte att hästarna inte gör något för det gör de visst.

I lördags fick Hisan via efter tävlingen.
Lillan fick i stället sra vagn som vanligt. Ridhuset fick det bli.

Jag åkte in till Malmö och kollade på den 3-stjärninga terrängen. De hoppar grymt stora hinder... läskigt.

Kvällen avslutades tillsammans med vänner på pizzeria i Västra Hamnen. I och med att jag inte är i form blev det en tidig kväll.

Söndagen var vigd till att låta Lilla dra vagnen ute för första gången. Hon var lika avslappnad som tidigare.



Om ni nu undrar varför hon har en polypad under selen på alla bilder så är det så att den är utfyllnad... Liten häst och stor sele typ. ;) I sinom tid skall den kunna skippas.

För Hisans del blev det uteritt på slingan vid Skönabäck. Det gäller att passa på när det är söndag och vi kan ta den korta vägen dit på 102:an.
Hisan var supertaggad men skötte sig fint. Dock hade han lite svårt för att skritta.

Måndag fick Lilla vila igen.

Hisan blev trimmad i ridhuset en kortis. Är man inte på G så är man inte.

Tisdag var jag hos doktorn. Jag som hatar att gå till både docktor och tandläkare masade mig ändå dit. Jag möttes av en trevlig doktor som också hade häst. ;)
Nu hittade vi inget direkt fel på mig. Jag skall i och för sig göra fler tester men mest troligt är det stress. Jag försöker göra mitt bästa för att minska den. Men det är inte alltid lätt.

Lilla var i vagn igen. Inga konstigheter denna gången heller. Det är världens mest självklara för henne att gå med vagn. Hon är en härligt cool häst.

Vädret var helt ok så jag red ut en sväng på Hisan på grusvägarna. Han var pigg och på vägen hem hade vi lite problem att gå rakt för att han taktade så dant. I övrigt bra uppförande från Hisan.

Onsdagens uppgift var att på nytt köra Lilla i vagn. Detta var första dagen som vi bara var två. Dessutom kunde jag åka med lite på hjulet, alltså första gången som hon gick helt själv. Det blåste massor så nästa gång blir det nog bommul i öronen.

Hisan trimmade över två bommar i ridhuset. Snäll och lydig Hisan som jobbade bra var resultatet. Jag orkade inte rida så länge som jag borde.

Idag regnar det massor och jag har varit på möte i Flyinge och utöver det undertecknat avtal för Lillas box. Båda flyttar på söndag. Det skall bli skönt att minska ner sträckan som jag kör dagligen för att komma till hästarna. Jag kommer att frigöra en dryg halvtimme varje kväll.
Hisan har i vart fall uppskattat att få busa runt i en större hage och det är ju värt mycket. Nu blir det ändå större hage till hösten då alla tre hästarna får gå i hela hagen tillsammans i stället för uppdelade som tidigare.

Alltså har båda hästarna fått vara idag. Nya tag i morgon och så tävling på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0