Helg

Igår var jag i stallet en massa gånger.
Emmy följde med ut och vi hade en trivsam stund då vi pysslade och gick och betade med hästarna. Det är något som lätt prioriteras bort men ger oerhört mycket till både häst och människa när man väl tar sig tid.

Senare på kvällen åkte jag ut igen och red en sväng på Hisan.
Vi tog årundan i och med att det är lättast. Denna gången var galopp den dominerande gångarten.
Hisan behövde rastas för att idag kunna gå Pay & Cross utan missöden.

Och några sådana hade vi verkligen inte idag.

Hisan uppförde sig kanon och vi gjorde en fin runda som kändes mycket stabil. Det gick lite långsamt men det kommer hoppas jag.
Några tveksamheter hade vi inte på hinder i vart fall.

Jag är så glad i min fina häst som just nu gör allt som jag ber honom om.

Här kommer film:



Lilla har fått ta det lugnt. Igår fick hon beta lite gräs och idag var det rykt som stod på schemat förutom hagvistelse då. I veckan kör vi på med tömkörning igen och väntar med på spänning att vagnen skall komma tillbaka från lagningen för då skall vi köra igång igen.

Sedan måste Lilla snart röntgas igen. Skall hon träna ordentligt vill jag vara säker på att det inte är en benbit som spökar i hennes has.

Kommentarer
Postat av: Linda E

2011-08-21 @ 20:55:27
Postat av: Anonym

Vad roligt att det gick bra! :-) säg till nästa gång du ska tävla terräng så kommer vi och kollar!

2011-08-21 @ 20:57:57
Postat av: Linda E

Att kommentera från iphone var tydligen inte helt lätt, första gången kom bara namnet med och andra gången försvann namnet men kommentaren kom med. ;-)

2011-08-21 @ 21:36:52
Postat av: Ullis

Nästa gång blir troligtvis i oktober utanför Kristianstad.



Men först blir det eventuellt någon jaktritt. :D

2011-08-21 @ 21:37:54
Postat av: Ullis

Visst är tekniken fantastisk. :D

2011-08-21 @ 21:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0