Sådan matte sådan häst...

Är det så det är...?

I vart fall hade jag två blöta hästar som när de kom in rullade sig på stört i ströet så halva kvällen gick åt att befria dem från spån. Hisan gick väl sådär bra att få ren... snyggt när man håller till på Kungsgården *fniss*.

I vart fall var Hisan till en början fint avslappnad, det skulle dock snart raseras då en man kom in i ridhsuet och gick på läktaren. Med sig visade det sig att han hade två helvilda schäfrar som dels rejsade bakom sargen och så skällde... går man verkligen in i ett ridhus när någon rider där med sådana hundar?

Därefter tog det en försvarlig stund innan han slappnade av igen och jag kunde komma till ridning.

Största delen av passet var han jättefin och följde mig bra.

Mot slutet kom det in folk som skulle hoppträna så jag blev lite stressad för att jag skulle hinna rida det jag ville utan att vara i vägen.
Högergaloppen fick jag inte ordning på idag. Den brukar gå att samla mera men i och med att jag blev stressad hastade jag och resultatet blev därefter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0