Trimmat

Riktigt skumt väder idag. Fuktigt som bara den men varmt. Det åskade i natt och är verkligen tryckande. Jag blev  helt genomsvettig bara av att tömköra Lilla ett varv i Warren-Haistings.

Hon uppförde sig kanon och idag gick det att tömköra henne ner i vattenpölen. Lite tvekan fanns det kvar men med en enorm förbättring mot sist.

Hisan och jag har trimmat. Jag ville ha ridit i parken men underlaget tillät inte det, så det blev Melonbanan i stället.

Hisan är spänd just nu. Öronen rakt fram och fokus på allt annat än det jag vill att han skall göra. Efter cirka en halvtimme går det att komma till arbete. Drygt som bara den. Men så har jag inte rikigt brukat allvar på sistonne så jag får skylla mig själv.

När fokus väl infann sig idag blev han superfin. Högeröppnan framför allt i galopp var dock lite motig. Jag får jobba vidare på den och framför allt köra lite fler seriösa pass per vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0