Mot ljusare tider? Snart är vi där i alla fall...

10 dagar kvar tills det vänder!

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Och kanske har jag hittat mer ork till att blogga. Vi får se.

Förra måndagen testade jag att rida ett kort pass i ridhuset. Hisan kändes fin men det märktes att han hade tappat mycket på de veckor jag inte hade ridit. Han blir alltid så. Det går i och för sig snabbt att jobba upp igen men han tappar massor i ork framför allt.

I tisdags och onsdags red jag inte själv utan var upptagen med andra aktiviteter. Hisan vilade tisdagen och reds onsdagen i vart fall.

I torsdags drog jag en rövare och åkte iväg på hoppträning. Jag tog det lugnt och hoppade varjen mycket eller högt. Det var roligt tyckte Hisan men han var inte rikigt lika mycket på G som vanligt. Troligtvis mest för att jag inte har ökat upp maten klart än.

I fredags var jag iväg och besiktigade mitt släp ur djurskyddssynpungt. Jag behövde det i och med att Lilla är aktiv travhäst och har jag då inte papren i ordning kan det bli bekymmer vid en kontroll. För att inte tala om i fall jag skulle vilja starta henne i Danmark... 14.000kr har jag hört att böterna kan landa på då. Inte kul med andra ord.
Men nu är släpet kollat så då är det lugnt.

Hisan fick därför vila.

I lördags skrittade jag ut i ca 1 timme runt årundan med båda. Det blåste men hästarna uppförde sig prefekt och faktiskt var det nästan lä nere vid ån så det var riktigt angenämt. Trevligt att inte ta samma runda hela tiden heller.

Igår blev det först en liten tur med båda. La in lite trav och testade till och med att galoppera med Hisan en liten bit. Jag var mycket nyfiken på hur Lilla skulle reagera. Hisan gick i kort galopp och Lilla bara längde lite på sig och travade med. Perfekt med andra ord. Så skall jag kunna träna båda på ett bra sätt.

Jag avslutade med att rida ett kort pass i ridhuset på Hisan. Satte lite mer press på honom än sist men vi har en bit kvar till var vi var tidigare.

Av vad som var innan i hov och ben märker jag inget längre så nu kör vi på för fullt med vinterträning.

Idag regnade det massor när jag kom hem från jobbet och eftersom det var måndag och dåligt väder fick hästarna vila. Tyvärr tror jag inte vädret blir bättre i morgon men då får jag bli blöt då i stället för idag.

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Ja jäkla skitväder är vad det är, och blåsten har kommit tillbaka dessutom... Är inte alls motiverad... :(

2011-12-13 @ 15:34:23
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0