Snö i Lund och uppehåll i Flyinge

Det var ju för väl att det var så.

Det svartnade på himelen här i Lund runt 13-tiden. När snön tog i bestämde jag mig för att åka ut till stallet lite tidigare än tänkt för att rädda hästarna från eländet. Men det visade sig att det var ett lokalt oväder.

Så uppehåll i Flyinge och då kunde jag inte med att inte ta ut hästarna.

Så det blev en lite kortare variant av lördagens ritt men åt andra hållet. 30 minuter var vi ute. Lilla är verkligen på G. Hon hoppade, pep och studsade bredvid Hisan.

Hisan höll sig lugn fram till andra galoppen då han efter att ha hoppat över en vattenpöl med Lilla eftersig i skutt inte kunde hålla sig utan brallade till det han också. Nu låter det som om det var riktig oordning på allt med så var inte fallet utan de höll sig så fint bredvid varandra och jag satt mest och skrattade på Hisans rygg för det måste ha sett kul ut. Vi mötte två hippologer på skärrade hästar... de kan inte ha trott att jag var riktigt klok... fast det är jag kanske inte. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0