Trimmat

Ett helt vanligt pass i dressyrsadeln i skolridhuset blev det i kväll. Så härligt att vara fullt igång igen.

Jag upplever det som att Hisan är än mer på G nu efter att ha tagit det lite lugnt. Och då menar jag på G på ett possitivt sätt. Han är inte överladdad utan mer fokuserad och energirik. Kanon med andra ord.

Jag red mycket trav och övergångar men också förvänd galopp och volter.

Lillas has överaskade mig med att se nästan helt ren ut när hon kom in från hagen. Hon vilade ju igår och vilade idag men den har inte direkt ändrat utseende på länge oavsett motion eller ej. Det känns som om det går åt rätt håll.

Hon har däremot blivit rejält blöt nu två dagar ur rad och även om jag vet att hon har en päls som heter duga så skär det lite i matte-hjärtat speciellt som hon verkligen springer in från hagen till boxen och värmen/maten.

Jag har även hunnit med lite Lussefika i kväll hos kusin. Jag fick jättefina förstoringar av bilder från sommaren 2009 av henne då Lena och Morgan fick vara fria på betet hos Annette. Jag saknar Lena så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0