Hisan installerad i nya stallet

Då var Hisan installerad i nya stallet, och mitt förråd är nu helt fullt av hästsaker. Jag borde sälja av vissa av sakerna men det innebär ju att jag måste sortera dem. Det får bli en annan veckan. Kanske när det har blivit varmare. I och med att så många saker har flyttat till förrådet borde jag göra en helrensning där inte bara på hästsakerna utan på allt. Förråd är ju alltid lite sådana. I vart fall de jag huserar i. När det är ordning överallt annars så bara skyflar jag in det som blev över där. Dumt men jag antar att jag inte är ensam om detta. Helrensning hade varit skönt, jag hoppas att jag hittar energi till det i vår.

Jag och Hisans medryttare tog tag i att mocka ur bädden Allan ur Hisans box. När vi startade kändes det som om vi aldrig skulle bli färdiga trots att vi körde ut kärra efter kärra. Tillslut blev det dax att åka med Hisan trots att vi inte var klara. Oavsett var det skönt för ryggen att ta en paus i mockandet.

Hisan fick dela släp med en massa grejer men han misstyckte inte. Väl framme var det direkt ut i hagen som gällde. Hans nya hagsällskap var en mycket bestämd dam som med mycket tvekan bestämde sig för att hälsa på honom efter att ha vaktat sin tidigare kamrat länge. Själva hälsandet sköttes smärtfritt.

Jag stuvade sedan in alla Hisans saker på en mycket mindre yta än jag trodde att de skulle kunna rymmas på. Tur att jag hade tagit hem så mycket som jag hade av grejerna annars hade det aldrig gått.

Jag hade även med mig en cykel så att Hisan kunde få visa sin ryttare lite vägar i Flyinge med mig som vägvisare. Ni anar inte hur mycket is det finns där. Vägarna är dessutom totalfrusna och knöggliga så det går knappt ens att skritta. Plusgrader NU är ett måste för att kunna rida vettigt och bryta denna istid som vi har här.

Jag hoppas att det kanske går att komma till i skolridhuset sent någon kväll denna veckan men det är kanske omöjligt med tanke på att det är bruksprov på gång. Men vi får se. Annars har jag bekymmer om det inte tinar. Vi får väl se hur det blir.

Skönt att ha Hisan installerad på nya stället, men jag kommer verkligen att sakna det stall vi nu flyttade från.

Kommentarer
Postat av: Linda E

Förstår att ni kommer sakna stallet ni bodde i, det var verkligen ett supermysigt ställe!

2011-02-27 @ 22:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0