Hoppet åter

Hoppträning nere på Stallerhult igen. Men först blev det kramning av Fölis.

Fölisarna har fått lås på sitt stall. Det finns ju en vettvilling i farten där nere så det känns trygt.

Fölis växer så det knakar och har blivit mycket kramigare. Nu gav hon mig inte längre onda ögat när jag kramade om henne utan tyckte att det i alla fall var lite ok. Det går framåt med andra ord. Hon växer också och jag väntar på leverans av en ny större grimma till henne. Hon får bara lovord från de som har stallet där hon bor. Hon är snällast av dem alla och de gillar henne massor. Kul!

Dagens hoppning var en serie på tre hinder. Räcke in två språng oxer, fyra språng grind... och tvärt om åt andra hållet.
Därutöver fanns där en grind och ett räcke som stod på varsin diagonal.

Efter framridning och framhoppning började vi på linjen som jag beskrev den ovan. På låg höjd vollade den inget problem. Men när grinden höjdes stötte vi på patrull. Hisan laddade över oxern och ville inte ta min förhållande hjälp inför grinden. Tre språng ut eller stopp blev det. Efter x antal anridningar och lika mycket dålig ridning av mig kom vi tillslut på hur det skulle ridas och då blev det bra.

Vi avslutade passet med att vända på serien och rida grind och räcke på böjt spår. Efter typ en timme trillade poletten ner hos mig och här fick jag till och med beröm för bra ridning då vi träffade rätt på alla avstånd och det flöt på i en trevlig rytm.

Nästa veckas hoppning skall bli en uppladdning inför tävlingen i Flyinge helgen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0