Ridhuset igen

Ny kväll och ny runda till ridhuset.

Jag är sjukt trött på detta. Inte på själva ridningen. När jag kommer till ridhuset är det kul, men att det är så kallt och att jag måste åka om det skall bli något vettigt gjort.
Jag skall inte klaga för mycket. Det är tråkigt för er att läsa. Men jag hade önskat att denna vintern var lite kortare om man säger så. Här i Skåne brukar ju vintrarna bra vara ett par veckor... nu har det varit hur många månader som helst.

Till själva ridningen då. Dressyrsadel på idag och det blev ridning i skolridhuset. Glasridhuset var fullt av läktare och tält och annat som skall användas under bruksprovet nästa vecka. Det går säkert att rida där inne men då vill jag ha hoppsadeln...

Hisan var fin att rida idag även om han bitvis var lite motsträvig. Mot slutet lossnade han fint och jag passade på att öva på att sitta ner i traven.

Ny runda till ridhuset får det bli i morgon, först på torsdag blir det hoppträning vilket kommer att ge en spännade omväxling plus att jag hinner med att krama Fölis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0