Vardag

Igår var jag inte i form, jag var yr och hade feber. Enligt plan skulle ändå Hisan vila så det var ju väl tajmat får man säga.

Idag var det däremot inget snack om saken. I och med att morgondagen ska bli årets tävligsdebut så var det bara ridning som gällde.

Ridhuset med andra ord.
Då det var inomhusterrängträning i glasridhuset så fick det blir skolridhuset i stället. Det blev till att övertyga Hisan om att det var säkert att gå ner dit. Det är ju så mycket farligt på vägen. För att inte prata om att de lagar taket på det stora ridhuset och det innebär att det ligger en massa skumt och farligt utanför där.

Efter att Hisan hade krupit förbi en balk till ridhustaket så tog han sig samman och var rikigt fin att rida. Dock hade jag velat ha honom lite mer kvick i galoppen men jag hoppas att det är en bra dag för sådant i morgon. Det var nämligen en massa folk i ridhuset och det kan vara avgörande för hur en Hisan är.
I vart fall red jag så mycket tempoväxlingar jag vågade mitt bland alla hästar. Flyttade även bakdel och bogar.

Jag provade den nya galoppfilten som jag har köpt idag också. Jag har velat ha en sådan i flera år. Men de är dyra och nästan alla ridtäcken som säljs har hål för sadeln. Denna lägger man under sadeln i stället och det är perfekt vid uteritt.
De som rider galopp viker upp den och håller fast den med benen när hästen går fort, och så viker man bak den igen när man skrittar tillbaka/träcker hästen. Jag är i vart fall nöjd med mitt nyförvärv. Här är en halvkass bild då någon inte vill posera.



Jag träffade den andra tjejen som var med på träningen i tordags som också hade inbrott på parkeringen efteråt. Hon hade råkat bra mycket värre ut än mig. Hennes saker var inte ens delvis upphittade och hennes bankkonto hade blivit länsat. Med andra ord kom jag lindrigt undan ändå.

För att liva upp stämningen lite i vardagen har vad jag förmodar Hisans morgonritual med minst fyra rullningar sett till att han har fått liggsår på haserna. Det är hårt ute i hagen och det är den enda  platsen som är hård som han bevinner sig på. I boxen har han en bädd som är en halvmeter hög så den är knappast hård. Det är kul med djur...

Nu skall i vart fall jag försöka ladda ordentlig så att jag är någorlunda i form inför morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0