Ny helg

Jag slarvar tydligen med uppdateringarna här... sådant är livet.

I fredags red jag inte själv. Men Hisan fick i vart fall åka till ridhuset för att dressyras.

Igår blev det på nytt ridhuset... jag längtar verkligen efter att rida ut men just nu är det ju omöjligt. *Suck*

Jag red i vart fall i dressyrsadeln och tyckte själv att jag fick till det riktigt bra. Hisan var avslappnad och snäll och jag lyckades rida honom djupare än på länge. Jag fokuserade på att inte glömma ytter. Det gör jag typ jämt annars. Plus att jag verkligen såg till att min rumpa också skulle vara med. Den tycks jag också glömma ibland.

Idag var jag och tittade på en stallplats till Hisan alldeles bredvid stora ridhuset i Flyinge, så nu kommer vi ha äckligt nära till hoppträningarna där.
Jag har inte nämnt det här innan men Hisan kommer att flytta från Räften den första mars. Vi hoppas på att kunna flytta tillbaka dit men tills vidare blir det Flyinge för vår del.

Fördelarna med Flyinge är många. Nära till ridhus, stort utbud av tränare och fina ridvägar.

Hisan kommer att stå i ett litet stall med enbart tre boxar.
Den nya stall ägaren och jag har samma förnamn. Jag är inte så van vid att vi är flera 'Ulrika' på samma ställe så det skall bli intressant. ;)

Jag har även varit på Jägers idag och ridit Sir Remington. Han startade i V75 på Halmstad igår och kom 3:a efter en suverän spurt. Tur att jag tänkte på att sätta en liten slant på honom igår för han gav 5 gånger pengarna på plats. ;)
Dagens träning för hans del blev enbart skritt med mycket böjande övningar.
Att han gjorde ett sådant snabbt lopp igår kunde man inte trott. Han var så fin och mjuk och någon trötthet visade han inte heller.

Tyvärr hann jag inte ner till Fölis mitt i allt men jag får försöka hinna ner i morgon.

Hisan vilade idag för övrigt. Det var lagom med aktiviteter för hans matte ändå idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0