Nytt år och nya tag

Någon ridning blev det dock inte idag.

Jag for ut till stallet med tanken att jag skulle åka till ridhuset. Men väglaget satte stopp. Det var plusgrader och plåste kraftigt, i och för sig var det soligt också vilket var trevligt. Vinden polerade den is som våra tidigare vita vägbanor hade blivit och det var rikigt glashalt överallt. Jag kan säga att jag hade problem att bara gå över stallbacken.

Jag är vanligtvis inte så kinkig med väglag utan har varit väg till ridhuset i snöstorm och annat galet väder men detta vågare jag mig inte ut i. Jag är rädd att släpet helt enkelt hade kanat av i sidled, hemska tanke.

I stället blev det nyårsrykt för båda hästarna. Jag tror inte att de misstyckte allt för mycket.

Till i morgon skall det bli kallar och förhoppningsvis blir isen torrare och mindre hal, plus att de har sandat lite så då kanske jag vågar mig till ridhuset. Vi får helt enkelt se.

Inlägg med tillbakablickar 2010 och planer för 2011 kommer inom kort. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0