Laddar

Nu jäklar...

Jag brukar aldrig, eller i vart fall nästan aldrig hoppa dagen innan tävling. Men idag bestämde jag mig för att det ändå var en bra idé.
Anledningen var onsdagens hoppträning som verkligen gick åt skogen.

Det är ju så att det är svårt att kunna hoppa själv på Flyinge. Det är en hel del som är kringskuret där vilket är synd. Inte för att vem som hellst skall kunna bete sig hur som men ändå.
I vart fall bestämde jag mig för att hoppa lite.
Så jag tog fram två stöd som ändå stod i paddocken och två bommar. De där som Hisan brukar tycka är farliga när de står i hörnet men inte när de står framme.

Jag började med att sätta upp ett litet kryss som vi hoppade tills det kändes ok. Det blev totalt 6 skutt i båda varven.

Sedan höjde jag det till 1 meter. Det blev totalt 8 språng över och de sista två var riktigt bra. Hisan kom med possitiv galopp mot och det kändes som om jag ändå fick det där tycket i sitsen som jag behöver. Jag blir så lätt passiv och osäker.

Vi avslutade med en lång skritt efter att vi hade plockat undan efter oss.

Det känns bra att ha haft ett par fina språng på tävlingshöjden innan själva starten i vart fall.

Nu när jag har lite semester skall jag passa på att träna mig själv och jobba på med den mentala biten när det gäller min ridning. Vi skall ladda inför fälttävlansstarten i slutet av juli och så är det ju Falsterbo förstås. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0