Vardag på sommarkollo

Idag gav jag mig ut på upptäcktsfärd runt Stallerhult. Jag har aldrig ridit ut där utan bara i ridhuset. Men sådana här fina dagar är inte ridhus något som jag eftertraktar.

I vart fall blev det först grusväg. Sedan skritt längs 102:an ner för Stenberget fram till Skönabäcks slinga runt fälten.
Sträckan längs 102:an var inget vidare. Det var en hel del trafik. Det är tur att Hisan är så trafiksäker som han är. Men oavsett är det aldrig kul att bli omkörd av en enorm lastbil så vi gjorde allt för att undvika det och lyckades. Just denna vägen lär lämpa sig bäst på söndagar då risken att träffa på lasbilar är mycket mindre.

Hisan fick galoppera en hel del och var fin och mycket lydig. Men så gillar han att upptäcka nya vägar och är alltid trevlig när vi är ute på sådana upptåg. ;)

Lilla fick ha sele och huvudlag på idag också. Vi gick en lite längre väg runt gården och avslutade med ett par varv i ridhuset. Jag sprang också lite med henne där inne för att se hur hon tog det.
Idag testade hon att rysta lite på huvudet och fick känna att checken tog emot. Inga direkta protester utöver detta blev det. Hon uppför sig suveränt. Jag är så stolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0