Äntligen fredag

Fredag eftermiddag/kväll då är det bara att köra hårt.

Jag ska nämligen iväg denna helgen också, och jag hoppas verkligen inte Hisan hittar på något nytt spännande denna gången.

Så igår blev det först ridning nere i Blentarp. Lite kul är det att få rida lite i annan gångart än skritt. ;)

Sedan bar det av till Fölis. Hennes svullna has är mycket mycket bättre redan. Men det är lite svullnad kvar.
Jag tog in henne, borstade och lyfte hovar. Hon står så fint så fin så i linorna nu. Stora damen. Nästa vecka får vi nog börja traska lite rundor med schabrak på ryggen och en täckesgjord runt magen tror jag. Sedan skall vi börja med att vänja vid sele. Spännande. :D

Slutligen red jag en 30 minutersrunda med Hisan i skritt. Jag la in två små trav inslag under ritten. Han kändes fin och höll sig lugn hela tiden. Jag har i och för sig dragit ner på maten massor nu när vi bara "vilar" honom. Och så i och med att han går i minihage så kommer ju inte energin ut någonstanns annars. Bra ändå att han tar vilan på rätt sätt.

Nästa vecka blir det igångsättning på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0