Båda tvä

Igår var det halvdag på jobbet. Det innebar att jag hann med att ta hand om båda två.

Eller det var inte så mycket jag som tog hand om den lilla som hovslagaren. Sist måttade hon fina sparkar mot honom när han skulle verka bak.
Jag skämdes massor så till denna gången hade vi övat benlyft. Övningen gav resultat för denna gången fick hon en stjärna i boken för uppförande. ;)

 

Hon börjar bli stor. Jag har inte lyckats få någon uppställd bild tidigare. Hon blir mer och mer lik Lena också. :D

Nu får den lilla lite vila från mig och alla upptåg så att hon får smälta sina nya upplevelser och vidgade vyer.

Hisan vilade igår när jag var iväg till vetrinären. Det fick jag sota för igår för maken till pigg Hisan har jag inte haft på länge.

Grundtanken var en lätt uteritt eftersom jag idag skall rida en pay & cross på hela 80 cm med honom.

Men tji fick jag. Han kunde inte hålla sig i skinnet utan så fort han såg en annan häst pep han iväg. Så alltså fick vi ta ett snack om uppförande och framför allt om att man inte skall bry sig om andra.
Den lätta uteritten blev slutligen uteritt + trimmning men avslutning på galoppbanan.
Hoppas nu att han kan hålla sig i skinnet i eftermiddag så att jag slipper skämmas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0