Filmtajm

NU  har jag lyckats att redigera färdigt och få upp filmerna från senaste månadens happenings... inte en dag för tidigt. Därför blir detta inlägg en orgie i Youtubefilmer.

Men först skall jag berätta vad vi har gjort i helgen. ;)

Igår red jag och min medhjälpare i Warren-Haistings. Hisan skötte sig fint. Jag tycker inte att han har varit igång nog för att sätta maxtryck i honom. Men jag antar att det mest är mes från min sida. Nu blilr det till att träna ordentligt i veckan som kommer eftersom vi skall starta dressyr nästa helg.

Så här såg det ut.




Idag har jag varit med Hisan i Vomb. Jag valde att ta löpsadeln idag i ett fåfängt försök att träna mina bene. Jag kan avslöja att jag är rätt mör idag och jag lär ha träningsverken allan i morgon.

Vi hade supertur med vädret och det var precis lagom varmt för att man inte skulle bli allt för varm.

Sedan har jag varit nere hos Fölis och testat om hon kunde ha en gjord runt magen. Hon brydde sig inte ett dugg. Jag tyckte att det var en kul sak att ta kort på. Det begrep inte madammen alls som tyckte att jag var bra dum som inte lät henne gå ut i hagen direkt i stället.
Nästa gång provar vi en sele. Jag har på känn att det inte kommer att bli några direkta protester där heller. ;)



Nu blir det filmtajm... vi tar dem i kronologisk ordning.

Först dressyrträningen för en månad sedan. Hisan blev jättefin mot slutet och vi fick mycket beröm. Här är en hårt nerklipt version. Ursprungligen var det en hel halvtimme film. Tillhörande inlägg finns här.



Sedan var det den där inomhustävlingen i hästhagen. Hisan var så fin när jag red fram ute och i ridhuset som var så kvavt att luften helt stod stilla gick det minst sagt... mindre bra.
Tillhörande inlägg finns här.



Sedan var det pay & cross med stilbedömning. Jag har skrivit med bedömningsgrunderna på slutet. Det rullar på lite fort och jag har inte orkat ändra det så pausa om ni vill läsa. ;)
Tillhörande inlägg finns här.



Mycket nöje med filmtittandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0