Vanlig vardag

Jag hann inte med att skriva på bloggen igår. Så kan det vara...

Igår blev jag väldigt sugen på att rida en sväng i galoppsadeln. I och med att vi inte är fullt igång blev det mest långsamridning. Men det brukar inte spela någon roll för träningen av mina ben.
Jag hissade därför upp byglarna lite och så bar det av.
Jag brukade stundtals träna så på Hisan inför montén. Långsam trav är nästan svårare att stå i än snabbare dessutom.



Hisan skrittade mest men vi travade lite och så galopperade vi dessutom lite.

Min galoppsadelsits är inget att hurra för. Jag har legat av mig massor. Dessutom är det skilnad på vad som är mest effektivt för snabbridning i galopp och vad som lämpar sig bäst för travridning.

Nog om det nu. Det brände i vart fall bra i lårmusklerna på mig.
Hisan skötte sig super och kändes fin.

Idag blev det en kort trimning för hans del i Warren-Haistings i alla gångarter.
Fortfarande fin. Men sedan ett par dagar tillbaka har vi hö i stallet i stället för hösilage. Det är ingen höjdare. Det är tydligt för dammigt även om det är nytt och smakligt. Hösilaget höll sig inte i värmen så det är på så sätt ett bra mycket bättre alternativ. Jag får väl blöta det, fast i och med att han äter så långsamt kommer det ju ändå vara tort igen innan han är klar. Jobbigt det där.

Morgondagen är det röntgen som gäller. Dagarna efter skall det trimmas inför nästa helgs dressyrstart på gräs. Det ser vi framemot.


Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Känner igen det där med att man tappar hela biten med att rida i galoppsadel jääääkligt fort. och fy fasiken vad det bränner i benen! När jag hade Batman i träning red vi lätt runt galoppbanan på blommeröd ett helt varv... jag trodde jagskulle dö!! Hade inte ridit i galoppsadel på typ 3 månader, och det kändes!! Vill inte ens tänka på hur det skulle kännas nu...

2011-06-16 @ 22:11:25
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0