En dag för sent

Nu släpar inläggen lite igen.

Igår var Hisan matte-fri. ;)

Jag roade mig i stället med att rida Sir Remington efter jobbet.
I och med att det var tävligsdag på Jägersro så var det fullt ös på stallbacken. Fina Sir tyckte inte att det var så mycket att bråka om utan lufsade iväg utan bekymmer.

Vi höll oss ner mot slingan till och red lite på en av longeringsvolterna där. Underlaget är inte det bästa och halva volten är en vattenpöl, den andra lutar något förbaskat. Det är ju bra om man nu longerar... skall man rida är det mindre bra.

Jag var sådär nöjd med det arbetet vi hade fått utfört i blåsten. På vägen tillbaka upptäckte jag att grinden till "Jägersros belysta ridbana" som tydlingen används som hage åt ponnytravarna stod öppen.

Jag smet in där och kunde därför rida igenom honom mycket bättre på ett platt underlag och med hjälp av staketen. ;)
Det är stor skillnad att jobba en häst på en bana eller ute på vägar där det brukar springas fort. ;)

Jag fick ihop honom jättebra och vi kunde göra fina ökningar och minskningar av volter. Sidverts och snygga serpentinder där jag kunde öppna och stänga honom.

Tänk om vi alltid hade haft en ridbana till våra övningar. Det hade gjort stor skillnad...

Jag passade också på att lämna in otroligt många täcken till sadelmakeriet när jag ändå var inne... det var bara hälften också... fler kommer i sommar.

I kväll blir det vila för Hisans del. Jag har annat på min agenda då Fredrik och jag firar 10 år tillsammans idag. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0