Gästspel i dressyr

Idag har Hisan och jag varit på LCR och ridit LB:2 för domaren Tomas Berlin.

Upplägget var att man själv fick välja program och sedan hade man 30 minuter att disponera tillsammans med domaren.
Vi red alltså först programmet och fick det bedömt. Därefter fick vi hjälp av domaren med de saker som vi hade mest problem med. Därefter fick vi rida programmet igen samtidigt som domaren guidade oss.

Det var mycket lärorikt och det blev verkligen skillnad.

Eftersom jag gillar att skylla ifrån mig lite så blev jag ganska störd av att mina stövelskafts dragkedja gick sönder när jag skulle ta på dem. Jag fick alltså rida utan och det är ingen höjdare.
Sedan lossnade min halsduk under ritten så att jag fick slänga den av mig... irriterande när utrustningen inte fungerar enligt plan.
Vi fick ändå bättre betyg på programmet än vi någonsinn har fått tidigare så alltså har vi höjt vår lägstanivå för den första uppridningen låg värkligen på låg nivå.

Här kommer film. Jag har lagt in de poäng vi fick. På omgång två hörs domarens kommentarer mer än väl. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0