Ofrivilliga hopp och avsittningar

Hopptävling idag då.

Fredrik och jag steg upp okristligt tidigt för att först morgonfodra och sedan åka en timme ner till Trelleborg.
När vi väl kom fram blev det strul eftersom veterinären inte var på plats. I och med att jag startade tidigt i klassen blev det till att hoppa först och besiktiga sedan.

Igen fara skedd för besiktningen gick som en dans. Fattas annat...

Hisan var taggad och jättefin både på framridning och fram hoppning som hör och häpa gick i båda varven. ;)

Inne på banan tog han tag i hindren och hoppade som en gud. Vi nollade grunden enkelt trots att jag fick skrika på den andra ryttade inne på banan så att hon flyttade sig.

I omhoppningen hade vi däremot lite olika idéer om vilken väg vi skulle ta vilket resulterade i ett extrasprång över en målskärm och en bra mycket längre väg än planerat. Det kostade oss en placering, men jag är mycket nöjd med att ha dubbelnollat ändå.

Till andra klassen fick vi lite mankemang på framhoppningen då Hisan inte ville vara med om inte jag red. För att visa att han menade allvar satte han helt enkelt av mig i hindret.
Nu har jag alltså slagit upp min skada på vänster skinka och är lite allmänt gul och blå då jag till och med fick trassla mig ur alla bommar när jag hade landat. Armen klarade sig dock helt utan skador vilket är sannslöst bra.

Inne på banan blev jag hängande åt höger i en högesväng och rev därför hinder 7.



Ser man det i ett helhets perspektiv och har med sig i tanken att det brukar låsa sig helt för mig när jag ramlar av så är detta ett stort framsteg.

Jag är så nöjd så med Hisan. Han har helt bytt attityd nu och är så possitiv i alla lägen. Det är underbart kul att rida honom. Härligt! I morgon skall han få mycket extra pussar på mulen och jag skall köpa extra goda morötter att ge min fantastiska häst. :D

Kommentarer
Postat av: Linda

underbart att läsa!!!

2011-03-13 @ 20:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0