Plusgrader

Hela dagen har idag spenderats i Flyinge.

Jag började med att titta på bruksprov och en massa fina hingstar.

Därefter blev det Hisans tur att bli riden och utrustningen pustsad inför morgondagens tävlingar.

Det var inte nådigt mycket folk i rörelse på ridspåren idag. Det är ju första dagen på länge som det är mjukt i marken och dessutom bjöds vi på solksken. :D
Att likna det vid ett gäng kalvar på grönbete är inte fel. Det var folk och hästar överallt.

Hisan var till en början lite spänd. Det kan ha varit nyhetens behag men också att det kom hästar i galopp från alla håll.
Jag bestämde mig därför för att låta honom gå ett par varv på galoppbanan. Jag lät honom enbart cantra i en vagvinnade galopp inget snabbt alls. Han var först lite tveksam till omgivningarna men kaxade snart till sig och var pigg och glad.

Efter ritten fick han mysa lite i hagen naken. Det var minsann inte igår som det gick senast.


-Hej matte... vad gör du?

I fall ni undrar över ludd-bonanzan så kommer han att gå i hagen med grimma i nya stallet. Jag vill inte att han skall få skav på huvudet så därför kör vi hårt med fårskinn.
Lite löjligt kanske, men skav är fult.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0