Träning för Tord

Vi var bara två i dag. Det är bra att ha full fokus på sig.

Jag har ont i armen efter lördagens avtrillning. I dag hade jag inte ätit någon ipren vilket var dumt när jag skulle träna.

Med lite vilja gick det ändå.

Vi började med att hoppa en liten trestuds där vi behövde komma in med kort galopp och bibehållen bjudning. Allt eftersom övningen fortskred blev först mittenhindret ett räcke och sedan även utsprånget.
Hisan drog lite till höger genom studsen och jag fick jobba för att hålla honom rak.

Därefter hoppade vi ett räcke. Jag hade lite bekymmer med detta till en börja eftersom det låg på 1.20 typ och jag hade min krasch färsk i minnet. Jag fick alltså inte rida av honom mot det. Nyttigt med andra ord. Vi fick lite stop när jag inte red men på slutet fick jag till det kändes det som.
Det gäller att ha lagom mycket ben, inte glömma ben, inte attakera (rida av honom) och framför allt inte lägga mig fram och ge upp.

Vi avslutade med att rida en diagonal med en oxer, studsen och sedan ett annat räcke också på diagonalen.

Kontentan av övningen var possitiv och jag känner att jag nog är på gång att få kläm på det... inte rikigt än men snart. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0