Två på en kväll

Igår red jag Sir Remington igen. Det var evigheter sedan sist. Men jag har inte hunnit. Just nu har jag för mycket för mig helt enkelt plus att energin just börjat återvända från vintern.

Det var i vart fall kul att rida honom. Han är supertaggad och skulle verkligen behöva lite mer dressyr. Jag skall försöka hinna med det mitt i allt.

Sedan var det Hisans tur och insläpp i nya stallet.

Jag hade också lite andra aktiviteter som stod på schemat så det där med att ha honom uppstallad så nära ridhuset är fantasktiskt bra. För det är verkligen löjligt nära dit nu.

Hisan var pigg och gick först in i giraff-mode. Det tog en stund att övertyga honom om att han inte behövde ha koll på den andra hästen och kunna slappna av.
När han väl coolat ner var han super och nu börjar bjudningen komma på riktigt tror jag. Utan drivning hade han ett helt annat go än på länge och jag fick till och med be honom lugan ner takten lite och bromsa för att det inte skulle gå undan allt för bra, av sig självt då. Snacka om vändning. ;)

Idag har jag varit i stallet och morgonfodrat. Inte helt optimalt en jobbdag men sådant är ibland livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0