Det var i vart fall fint väder...

Gårdagen bjöd på sommarväder.

Vi hade allt under kontroll och anlände i precis rätt tid till tävlingen. Allt pyssel med broddning och så avlöpte också på pricken enligt tidsplanen. När det bara var ett fåtal kvar till jag skulle in på banan skedde en olycka och vi blev tvugna att vänta i över en halvtimme på ambulans.

Jag hoppas verkligen att det inte blev allt för omfattande skador på tjejen och att hon snabbt kan vara på benen igen.

Allt sådant där sätter sig direkt hos mig. Förutom att Hisan blev sjukt otålig. Han avskyr att vänta. Senaste tävlingen åkte jag av två gånger... och så detta. Totalt sedan vi kom fram till tävlingsplatsen och min ritt skulle starta hann vi med att beskåda 6 avtrillningar inkluderat denna som gjorde att tävlingen avstannade.
Dessutom kom sedan två grannar i blåställ in på banan och bara stod. Rikigt vad de vill e framgick inte, kanske var de trötta på högtalaren och tyckte att det var dax att sluta.

När vi väl kom in på framhoppningen kändes det super. Hisan bjöd och hoppade fint. När vi kom in på tävlingsbanan så bara knöt det sig för mig. Jag blev väldigt tveksam och red därefter. På tredje hindret tog det stop. Vi tappade galoppen i svängen och jag försökte rätta till det lite halvhjärtat allt för sent.
Jag avbröt därför och utgick, strök mig sedan från andra klassen och åkte hem.

Var jag nöjd med detta... nej absolut inte. Jag var minst sagt förbannad på mig själv.

Därför åkte jag tillbaka till stallet och red ut en sväng till terrängbanan.
Jag behövde hoppa, det finns tyvärr ingen möjlighet att själv hoppa på Flyinge vilket jag mer än väl skulle behöva ibland. Speciellt när det inte går ihop med träningarna.
Så i brist på annat hoppade jag över vad som fanns. Hemma och själv fick jag i och för sig ett par stopp när jag tvekade på något hinder men så fort jag inte tvekade bjöd Hisan fint igen. Vi hoppade till och med en trappa med en stock på i vart fall 80 cm ut ett par språng efter.
Vi tog oss sedan bort till Granelundshallen där det också finns ett par hinder i skogen. Sedan hoppade vi bäcken och galopperade genom vatten hindret.

Det var för min skulle mer än för Hisans, men också för att han inte skall lära sig att man slipper om man vägrar. Eller så tänker ju inte hästar när det gått så lång tid emellan. Men för mig, för att våga var det viktigt.

Idag har en något matt Hisan och jag varit i Vomb. Det var aldeles underbart väder. Soligt, varmt och lite blåst. Helt optimalt med andra ord.

Vi red en ganska lång runda men inte hela. Hisan var supersnäll och gjorde allt han skulle, men lite matt.

Jag var också nere hos Föils en sväng.

Hon uppförde sig super.
Jag provade att lägga en schanrak på ryggen på henne. Hon reagerade inget alls. Vi gick sedan en sväng i stallgången och sedan ut på stallbacken med det liggande. Hon reagerade ingenting alls. Nästa gång blir det en gjord också.

Hon var däremot svullen i vänster has. Jag fick klämma och känna utan att hon rörde en min och hon var inte halt. Men dock svullen och varm. Jag kommer att ge det i vart fall fram till slutet av nästa vecka innan jag reagerar. Kanske har hon fått en törn i hagen och då bör svullnaden vara borta. Eller så är det en lös benbit och då är det värre. Röntgen och operation väntar. Jag håller tummarna för alternativ 1. Vi får se helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Tror det var min kompis Maria som trillade av innan dig, hon fick iaf hämtas med ambulans och de fick vänta jäkligt länge på den dessutom... Om det nu var i Frosta du red (gissar det med tanke på bönderna i blåställ, sånt finns bara i Hörby ;)) Det gick iaf bra med henne, lite blåslagen och omtumlad bara :)Hoppas det går bättre för er nästa gång ni ska iväg :)

2011-05-23 @ 22:13:39
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/
Postat av: Ullis

Så skönt att det gick bra för henne. Hoppas att hon är snabbt tillbaka i sadeln igen.



Det kommer att gå bättre för oss nästa gång vi ger oss ut på tävlingsbanan. Allt annat är otänkbart. :)

2011-05-25 @ 23:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0