Skuttad

Idag har jag gjort mycket, men framför allt tagit det lugnt.

Dagen började med ett besök hos Fölis.
Oj vad duktig hon var.
Jag hämtade henne på betet. Hon gick att fånga direkt, och kunde gå i från flocken utan bekymmer.



Hon blev sedan uppbunden i stallet och stod snällt när jag borstade och lyfte alla fyra fossingarna utan knussel. Stora damen med andra ord.

 

Sedan blev det brunch i Blentarp som avslutades med en liten tur på Skuttelin som förhäst åt sin hagkompis som är under inridning för att bli galopphäst. Vi travade några varv i hagen innan Skuttelin skuttade mig tillbaka till stallet.
Jag måste bara inflika att oskodda ridbyxor i ny galoppsadel av läder är att betrakta som halt och kanske inte det mest optimala om man skall bli skuttad. ;)

Dagen avslutades med en ritt på Hisan i Warren-Haistings där han jobbade i en lite lösare form än på dressyrpasset men ändå väldigt bra och han kom till jobb i princip omgående.

Jag fick för mig att jag skulle öva på min lätta sits så vi tog ett varv i vardera galopp på galoppbanan innan vi gav oss för dagen.
Nästa projekt blir att damma av galoppsadeln. Hisan skall få agera förhäst till den lilla jag skrev om tidigare inne på Jägers inom en lite allt för snar framtid. Det skall bli kul och då får han ju ha ordentliga grejer på sig så att han inte sticker ut där inne. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0