Trolleholm

Oj vilken tid tävlingen tog. Jag hade räknat helt fel på hur dax vi skulle vara på tävlingsbanan... så är det ibland.

Det var skönt att bara grooma och inte rida själv. Jag var helt klart för trött efter denna veckan, fast banan på 1.10 höjd såg verkligen inbjudande ut.

Hisan nollade 1.10 i grunden. Tyvärr blev det lite trångt i kombinationen i omhoppningen och han rev utsrpånget.

I 1.20 hoppade han bättre men rev tyvärr samma hinder här. Till sista hindret kom de lite hastigt då det var en vändning tillbaka till det. Han blev överumplad och stannade därför.

Nästa tävling skall jag rida själv på 1 metersnivå och 1.10. Jag tror att det blir bra att gå ner en klass.

Till midsommar har jag tänkt att Hisan skall starta 1.30 med Sara i Lund. Tills dess skall de hoppa lite tillsammans på träningarna så att de blir mer samspelta.

Omdömet om Hisan så här ett år sedan senaste ritten är annars att han har utvecklats rent ridmässigt. Jag måste säga att jag känner mig oerhört stolt som matte då.

Jag är nöjd med ritterna. Det såg jättetrevligt ut. De finns på film men jag har inte hunnit redigera, än mindre laddat ner dem från kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0