Årets sista fälttävlan

Idag var årets sista fälttävlan. Och det vore väl synd att säga att jag var nöjd med min start.

Det var dimmigt i morse när vi åkte och det släppte inte förränd vi var nästa hemma igen.

Allt tog lite längre tid än beräknat så jag fick inte den framridningen till dressyren som jag borde. Det faktum att jag inte orkade rida igenom Hisan igår heller spelade också in.
Han var ok men tokigt öppen i formen och inte alls igenom. Dock var han pigg, på gränsen till springig. Trots det fick jag kommentar om för lite energi. Möjligen var den på fel plats men för en gång skulle var han inte så matt som han brukar. Ja ja, man kan inte få allt, framför allt inte när det gäller domarkommentarer.

Vi fick 55% vilket jag absolut inte är nöjd med då det är på LC nivå och dessutom fälttävlan.

Till banhoppningen var jag lat och bytte inte träns från dressyren. Det resulterade i en stark Hisan och jag fick ett nedslag på näst sista hindret. I övrigt var jag nöjd med hoppningen. Han var riktigt taggad helt av sig själv precis som han var på Flyinges Pay & Jump för ett par veckor sedan.

Sedan hade vi ett par timmars väntan på terrängen. Hisan var först lite loj. De två första hindren gick bra, sedan fick vi ett dåligt hopp på trean vilket gjorde Hisan mycket spänd. Fyran gick bra men han var fortsatt spänd. Mot femman som var en halvcoffin tog jag upp lite och då tvekade Hisan i sista språnget och jag åkte av. Skit!

Hisan drog iväg och det tog en bra stund då han drog över hela området innan han blev fångad borta vid transporterna.
Inga skråmor på Hisan men väl slitna broddar... bara hälften så långa efter galopp på asfalt.

Hela ritten är filmad men det är svårt att urskilja oss i dimman. Om det mot all förmodan skulle finnas intresse att se den kan jag ju alltid fixa det i efterhand.

Igår var Hisan och jag i Vomb med Donna det var hennes premiärtur och Hisan var med som moraliskt stöd för henne.

I fredags var jag ute med en vän i Flyinge på en underbar runda längs ån vid Skatteberga.

Jag har lagt om Lillas bandage idag. Såren såg jättefina ut, utan vätska och svullnad. Nu återstår att se om det håller sig så ända fram. Hon är vid gott mod i vart fall och dessutom feberfri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0