Lilla fina

Idag har jag varit ute och kört min lilla fina häst igen helt själv. Hon står numera helt still medan jag fäster vagnen ute. Och lika så när jag tar av den.

I trafiken, inte för att vi har testat mycket, är hon helt cool.

Vi tog en liten annan väg än sist och gick upp bakvägen genom parken till glasridhuset. Där fanns det ställningar med smällande kedjor och uppbyggda boxar med presenning till tak som lät i vinden. Lilla tittade till men gick sedan utan problem förbi. Inte ens ett upprört frustande från hennes sida.

Vi travade lite i skogen och hon lyder mig perfekt. Det är som om hon är född i vagn. Hur kan det vara så enkelt att köra en så liten häst, hon är ju bara barnet och ändå så mogen.

Vi håller träningen så här ett tag till framöver. Vi tittar på nya grejer och tar det lugnt. Jag kör ju bara ett par gånger i veckan och jag var ute 15-20 minuter idag. Blir det längre turer får Hisan följa med. Det tyckte hon var kul i helgen. <3

Näst, nästa vecka skall jag röntga henne igen. Är det fortfarande fint på plåtarna vågar öka på träningarna lite. Men det skall vara kul för henne först och främst.

Det hon inte gillar just nu är att få tussar i öronen. Jag skall se till att klippa ordentligt till helgen och så får jag muta ordentligt med godis när tussarna skall i så skall det nog gå att vända det också.

Hisan vilade idag. En rykt och puss på mulen blev det för hans del.

Jag har också funderat lite på årets sista tävlingar.
Mitt mål är att avsluta med Flyinge Grand Prix förklass i mitten av november. Jag red ju den förra året så det borde gå att göra det i år också. Den gick i 1.20 då så det är bara att se till att tuffa till mig lite.

För att komma dit har jag tänkt mig ungefär så här:

Fälttävlan debutant 2 oktober
Skabersjö 8 oktober, här tror jag att jag skall försöka mig på 1.20.
Eventuellt Åsbo 15 oktober, 1.15, 1.20.

Sedan i november har Torns en tävling. Det är ju nära och bra så om klasserna passar så tar jag den tävlingen.
Sedan är vi framme vid Flyinge.

Efter det skall Hisan och jag ha vår tävlingsvila över vintern. Jag tänker inte tävla seriöst, kanske endast rida något på klubbnivå eller någon pay & jump över vintern. Tidigast blir det start i mars 2012. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0