Monster och bottenlösa vattenhål

Idag har Emmy varit med mig ut till stallet.

Dagens tur gick runt årundan genom de bottenlösa pölarna. Hisan visade hur man gick rakt ut i vattnet utan att drunkna. Däremot kan man ju ibland undra över det där med åldern på hästarna...

Mot slutet av rundan mötte vi ett monster om ni frågar Hisan... alltså en annan häst med vagn... Hallå lixom?

Hisan kastade sig undan monstret och trampande lite väl nära Lillas vagn så att han skrapade av sig lite päls på bakbenet... sedan var han i upplösningstillstånd och kunde inte gå förbi.

Den lilla backade två steg, stannade och lät mig hoppa ur vagnen. Sedan kunde jag lugnt leda henne förbi det andra ekipaget (att jag hoppade ur var för att det var för trångt att mötas annars då jag kunde gå längre ut mot kanten när vagnen var tom.).

Lilla fortsatte att vara kolugn och jag kunde sätta mig i vagnen igen. Hisan däremot var halvvägs nere i ån när han passerade monstret och det tog ett bra tag innan han slappnade av igen efteråt...



Igår vilade Hisan och i torsdags var jag hästledig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0