Skyrup

Alltså vilken anläggning!

Först när man svängde in på gården såg den rätt liten ut, sedan körde vi runt en byggnad och wow.  Där bredde gårde ut sig och där låg en bana av internationell klass som dessutom vette mot sjön. Så vackra omgivningar att man häpnade.
Vackra platser att rida på är verkligen inspirerande för mig. Det ger ytterligare en dimention till ridningen.

Anledningen till att vi åkte dit var att jag ville hoppa en lite mer maxad bana utom tävling och att det skulle vara utomhus.
I Skyrup håller de nämligen pay & jump var och varnanna vecka nämligen och jag kommer verkligen åka dit fler gånger till nästa sässong för det var super.

Nu hade jag inte begärt upp någon mastodont bana utan den skulle vara runt 1.15. Något hinder lite lägre och något högre.

Lite nervdarr fick jag och det syntes i anridningen till första då jag helt glömde av benen.
Till nästa anridning blev jag sur på min dåliga ridning och garskade upp mig och då var det inte tal om att sticka bredvid något hinder.
Vi fick däremot några dåliga språng och några pet. Sprången gjorde vi om men peten var det inte så mycket att göra åt, i vart fall inte utan tränare på plats, så illa låg jag nämligen inte.

Höjden kändes bra och jag tror att min plan som jag har tänkt ut kommer att hålla.



Lilla fick vila idag då det visade sig att det var stor körtävling på Flyinge. Vi har miljötränat nog för flera månader framöver. Och så misstänker jag att hon är i växtperiod då hon verkar vila båda sina bakben mycket. Så i morgon har jag endast planerat in kel och gos för hennes del.

Igår var jag med Skuttelin och hennes ägare i Vombskogen efter jobbet. Det blev en härlig kväll med klarblå himmel och sol. Temperaturen har sjunkit massor men det gäller att ta till vara sådana kvällar.
Vi hade en underbar ritt med mycket galopp längs slingan på två mycket tillfreds hästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0