Framåt för den ena

Många dagar har gått sedan mitt senaste inlägg. Två av dessa har jag varit hästfri och i Stockholm med jobbet.

I fredags var jag tillbaka i sadeln och trimmade Hisan inför lördagens tävling. Det blev ett pass i parken med graman denna gången. Jag fokuerade på kvickhet hos Hisan men jag var ganska trött efter veckan måste jag säga.

Jag hann också med att köra Lilla 30 minuter före jag red.

Tävlingen gick inget vidare. Jag är för stressad helt enkelt. Inte av ridningen men av allt annat som händer i mitt liv just nu med resor och jobb och det går ut över ridningen. Det hade varit konstigt annars. Och jag vill ju göra allt, bara det att det inte går att göra det på en och samma gång.

Jag har därför bestämt mig för att ta en time out från tävlande i en månad, minst. Jag har ju en anmälning till en dressyrtävling som jag tänkte starta men hoppningen får vara. Jag skall träna i stället innan vi går ut på tävlingsbanan igen.

På lördagens tävling gick det så här:
I 1.10 idag kom jag runt. Men i 1.20 knöt det sig helt. Jag hade väntat i flera timmar och lyckades inte ladda om alls.

Nervositeten som jag har känt tidigare kom tillbaka och då rider jag kass. Det där med att gå in och ha kul på banan känns dessutom avlägset.

Väl hemma från tävlingen skrittade jag Lilla i en timme. Hon är i vart fall fin så in i bomben just nu.

Idag har jag varit på Jägers med Lilla. Jag är fruktansvärt nöjd med henne. <3

Vi var själva på milen och körde för idag fick jag inget sällskap. För första gången hade jag med mig en klocka ut för att se hur fort hon sprang. Jag klockade henne till 50-tider men hon var nere och nosade runt 40 stundtals. Det var väldigt upptrampat på innerspår också och ingen draghjälp så jag tycker ändå att hon svarade fint. Jag behövde inte driva heller utan smackade bara igång henne.

Uffe kollade lite på henne när jag värmde och berömde hennes steg. Självklart blir man nöjd när ens stjärna får beröm. Han trodde inte premieloppet var så långt bort så jag tror att min plan kommer att hålla.
Mitt mål är ju att hon skall ha premat till midsommar så jag ligger alltså ganska bra på det med träningen.

Nu skall vi bara ta oss in en onsdag för att kolla in stora banan lite och så försöka leka fram lite mer fart.

Jag hann med att rida de två hästarna där inne också och den där Betfor försökte sig på bus idag. Dock var det inget mot vad Hisan kan lyckas med att hitta på. Men travgubbarna höll andan. :)

När jag väl kom tillbaka till Flyinge hade det dragit in en hagelstorm över byn. Hisan gav mig onda ögat när jag tog in honom och menade att små fullblod inte tål vatten och att det var första gradens Hisanplågeri att ens tänka på ridning så han slapp.

Från och med i morgon skall jag verkligen se till att lägga i alla klutar för att få mig i form också. För mycket av problematiken med Hisan beror delvis på bristande ork från mig. Så diet och motion för mig. Och så lydnad för Mr Häst. Det skall hända något när jag ber om det och han skall gå fram själv. Vi får se om det kommer att fungera. ;)

Kommentarer
Postat av: Rebecca Joli

Ni kommer komma tillbaka, det tvivlar jag inte en sekund på! :)

2012-04-25 @ 15:25:02
URL: http://jolisporthorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0