Glad påsk

En liten rapport så här mitt i påskledigheten får jag nog avlägga.

Igår var det fredag men trots det, eller kanske för att det inte var en vanlig fredag blev hästarna ändå motionerade.

Lilla fick åka till Vomb för första gången. Hon fick sällskap av Skuttelin.

Mitt när vi satt och snackade om att det är bra att vara två när man åker iväg så långt och rider/kör i skogen i fall något skulle hända kom en lös häst med sadeln under magen kutande förbi oss i 190-knyck.

Man skulle ju kunna tro att Lilla skulle göra något i detta läget men hon gick till sidan precis som jag bad om och rörde inte ett öra. Så underbar hon är.
Sedan travade vi på slingan. Hon tog i så fint i uppförsbackarna och travade på så fint.

När vi var klara och hade packat in allt började det regna. Perfekt tajming med andra ord.

Hisan fick därför gå i ridhust. Regn är ju varken hans eller min grej.

Gårdagens pass var suveränt. Hisan kom ihop sig bra och jag fick honom jätterund och fin i galoppen. Övningarna satt med andra ord.

Idag hade jag en tjej med mig ut som skall hjäpa till lite nu när ordinarie medhjälpare inte kan. Så hon fick rida Hisan medan jag körde Lilla.

Tro det eller ej men just idag kom det ett galet snöfall precis när vi gav oss ut. Så mitt i snöyran var vi, och kallt var det med.

Hästarna verkade dock inte bry sig något nämnvärt. Värre var det för oss tvåbeningar.

Lilla travade på som bara den. Leran yrde från under hennes hovar och idag stämde det helt med hur hon satte fötterna. Hon vinklade ut haserna och klev på med bakbenen utanför precis som hon skall göra utan någon vidare drivning.
Det som inte stämde de senaste veckorna var helt bortblåst. Underbart att ha lilla söthästen tillbaka 100%. <3

I morgon skall jag till Gärds med min kompis Rebecca som skall rida 1m fälttävlan. Det känns ganska bra att inte tävla själv just den här gången. Nästa vecka däremot blir det start för min del igen men i hoppning som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0