Helhästig helg

Jag har knappt varit hemma alls i helgen utan med och runt hästar hela tiden.

I går skrittade jag Lilla en timme på årundan hemma. Hon klev på positivt och bra och vi hade en trevlig runda i solen trots att det blåste.

Därefter red jag samma runda på Hisan men i trav och galopp tog det bara 25 minuter att ta sig runt. Det är på tog för kort som träning om jag skall vara ärlig.

Sedan bar det av in till Jägers för att titta på ett lopp i V75. Tyvärr blev hästen jag hejade på oplacerad men så är det ibland.

Idag har jag varit inne med Lilla för träning. Hon är mitt i en växtfas nu så travet stämmer inte alltid. Det är inte så mycket att göra något åt. Hon växer väl klart så småningom. Tills vidare får vi trava på så fort hon klarar och skritta en massa.
Flåset hennes är det i vart fall inget fel på. Hon är inte anfådd efter träning alls.

Efteråt åkte jag ner till Blentarp för att rida ut med sällskap av Donna och Greven.

Först skrittade vi i 40 minuter innan Hisan och Greven fick gå en extra runda i lite snabbare tempo. Det vill säga mest galopp. Vägarna är så fina ute i Blentarp. Sandvägar i skog med lagom svikt. Vi hittade även lite nedfallna träd som vi tog oss över.
Båda hästarna gillade uteritten skarpt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0