Påskledig

Igår följde jag med upp till Gärds där min vän skulle starta fälttävlan. Hon hade fått en himla trevlig starttid för vi behövde inte åka förrän vid 10-tiden. Dessutom hade vi grym tur med vädret. Dagen innan hade det snöat 10 cm som blev liggande. Men när vi kom upp var det återigen bara gräs.

Idag har jag haft ytterligare en dag i hästens tecken..

Först morgonfodring och sedan bar det av in till Jägers.

Jag hann med att rida Yoyo en runda på slingan innan mitt körsällskap kom.

Lilla travade helt fantastiskt idag. Jag är så nöjd med henne. Gissningsvis springer hon runt 50-fart nu. Det är ungefär lika snabbt som kallbloden kvalar. ;) Men nu stämmer det för henne och då är det bara att leka fram farten i henne. :D

Sedan har jag även suttit in den något besvärlige röde Betfor. Vi har pratat om att rida honom i åratal men först nu har vi gjort slag i saken. Med tungband, graman, huvudlag plus stigbett vågade vi oss ut. Ingen uppsittning inne i stallet på den. Han har bucklat till innertaket i stallgången redan och det var utan att ryttare var inblandat.
Men han höll sig lugn idag och det gick finemang.

Sedan har jag varit med Rebecca i ridhuset och hoppat med Hisan.

Det känns bättre och bättre nu även om han var som sirap till en början idag trots att han vilade igår.

Som sista övning fick för mig att öva på det jag är sämst på... långa anridningar.
Givetvis fick vi då en utbrytning. Men i nästa anridning gick det vägen och Hisan hoppade upp sig kanon över det lilla räcket på 1.10.

Vi bytte även hästar med varann en stund på slutet. Det är alltid lärorikt att prova andras hästar och Zamona var verkligen häftig. Känslig och rörlig med ett swungfyllt steg och så bra mycket mer högställd än Hisan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0