Avsittning

I fredags fick Hisan vila igen. Det regnade och jag var inte alls sugen på ridning.
Lilla däremot fick gå ett vanligt jobb hemmavid.
 
I lördags var jag tidigt inne på Jägersro för att träna med Lilla. Hon travade som en gud på stora banan som vi hade helt för oss själva.
Dock har hon lite fel på antalet varv hon skall springa. Hon räknar fel helt enkelt.

Vi voltade fint. Kom genom första sväng utan bekymmer. Bortre lång gick bra, hon tog sedan i på upploppet men redan andra gången på bortre långsidan tyckte hon att hon var klar och var på väg att vända upp. Det skall vara ett varv till för att bli 2140m. Det är inte lätt det där med matte så vi får öva vidare.
 
Hisan fick gå en kort uteritt och lite trim på gräset utanför hinderhagen. Han kändes fin och inte alls så pigg som man hade kunnat tro med tanke på att han hade vilat rätt mycket,
 
I söndags var det tävlingsdax för mig och Hisan igen.
Jag hade anmält till två 1.20 klasser avdeling B.
Hisan hoppade som en gud men vi var inte riktigt samspelta... vilket resulterade i att vi skildes åt i båda klasserna.
 
Frånsett det gjorde vi kanske vår bästa runda i andra klassen... fram till sista hindret då.
Nästa helg får vi se till att hänga samman och hoppa minst lika bra.
 
 
Lilla vilade.
 
Igår måndag var det Hisans tur att vila. Lilla fick gå den vanliga rundan efter att vi hade en diskussion om att stå i spolspiltan. Jag har såriga händer som konsekvens av det hela. Inte kul alls men benen blev duschade tillslut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0