Jägersro

Det blev en lång dag idag inne på Jägersro.
 
Hästarna blev skodda och båda blev tränade. Dessutom hann jag med att rida Yoyo. Allt innan det blev mörkt, och det blir mörkt fort nu.
 
 
Hisans framhov med snösula          Lillas framhov med snösula

Lilla var helt galet pigg. Min tanke var att skritta ett varv på slingan men Lilla ville trava. Så vi hade en hel del diskussioner under rundan. Nu är det så att när man diskuterar med Lilla är det mest så att hon frågar om vi inte skall trav och jag säger nej, hon frågar igen och så vidare. Hon blir inte stark eller het eller så. Hon bara ställer snälla frågor. Hon är så underbar. Hon fick trava lite men jag försökte få henne att skritta mestadels av tiden.
När man diskuterar med Hisan är det lite mer att han säger att han inte vill och behöver övertygas om att han ska. Lite skillnad där faktiskt.

Hisan fick gå ett jobb på Ascot i skymningen. Banan var våt och tung så han fick bara gå i kort galopp. Han är ju inte van vid så tunga banor och jag vill inte riskera något. Vi tar det där snabba en annan gång.
Han uppförde sig bra hela tiden idag.
Bra att vi ändå har lyckats med uteridning både idag och igår. Det blir så mycket ridhus ändå så här års när det är mörkt på kvällarna när jag kommer ut till stallet. Dessutom blir det ju mer sträcka ut när det blir galopp rakt fram ute än det någonsin blir i ett ridhus.
 
Glad Hisan efter avverkad ritt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0