Permafrost

Nja, kanske inte men det känns bra kallt.
 
Idag skulle hästarna ha skotts men så blev det inte. Hisan och jag skulle ha hopptränat, men så blev det inte heller.

I stället blev det ett pass i ridhuset. Jag trodde jag skulle ha frusit ihjäl flera gånger om bara på vägen dit så att rida någon annanstans var inte att tänka på.
Annars är det gudomligt vackert ute just nu. Rimfrosten hänger tjock på alla grenar och det gnistrar och glimmar i snön. Jag är bra sugen på en snögalopp men då får det vara lite varmare än -10 grader ute annars lär jag förvandlas till en isstod...
 
I ridhuset snodde jag in mig i Hisans filt för att klara av att rida utan att frysa. Vi höll oss mest till galopparbete och Hisan var minst lika fin som sist... och lite busig.
Dubbla täcken
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0