Snöoväder #2

Blåst och snö idag med. Det har kommit ganska mycket men det har inte direkt ställt till med så mycket problem för mig.

Förutom då att hovslagaren inte kunde komma. Han skall dock kunna hinna komma senare i veckan sa han.
 
I och med att jag var inställd på hovslagar besök hade jag inte tänkt rida. Alltså fick Hisan vila. Han hade kunnat gå men jag var inte så sugen plus att det är dumt att ge sig ut på något som tar tid när varningar för snödrev har utfärdats även om det inte blev så illa som befarats.
 
Jag stannade förbi på ett par ställen och gjorde lite inköp.

Det fick bli ett par nya stigbyglar till dressyrsadeln. De jag har där är lite små och jag har fått sådana där coola mountain horse-stigbygelplattor som passar ihop med mina nya bruna skor. Så större stigbyglar blev det alltså. Sedan köpte jag brodd till Lilla med mindre gängor.
Hon på Hööks där jag handlade dem var tvungen att fråga flera gånger om jag var säker på att det var sådana som jag skulle ha.. men ja, annars har jag en hel uppsättning brodd av alla möjliga storlekar till Hisan med vanliga gängor. I travskor är det tydligen alltid små gängor och sådana brodd hade jag ju inte.
Jag hade först tänkt köpa guldskor till Lilla med fasta brodd men eftersom vintern i Skåne inte är att lita på så vill jag kunna ta av brodden också. Travskor finns tydligen inte i utförande med bara traktbrodd som ridhästskor men man behöver ju inte sätta brodd i alla hålen.
 
Vi får se hur hon gillar greppet de ger helt enkelt. Jag vill i vart fall inte att hon halkar omkring och om jag nu skall köra henne i snön vilket jag planerar så snart skorna är på så är det viktigt för mig att hon inte glider omkring.
 
Undrar om det ens går att komma fram med vagnen nu... Jag får nog ta ut Hisan på en tur för att kolla läget endera dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0