Styrketräning

Både Hisan och jag fick ha styrketräning under hoppningen idag.

Vi red en serie med tre hinder ett språng emellan. Tanken var att jag skulle komma i kort galopp och jag fick inte sitta i galoppen vilket jag gärna gör när jag skall ha tryck i honom i lite lägre farter.
 
Hisan och jag hade lite meningsskildaktigheter då han lätt blir loj då eller helt enkelt går emot skänkeln och sparkar bakut.
Stundtals sparkar han dessutom åt alla håll med alla ben samtidigt så att han inte ens kan galoppera eller trava. Just de movsen skulle jag vilja ha på film. Han måste se galet kul ut då.
 
Mot slutet av träningen var jag mer än lovligt mör och orkade knappt hålla styrfart på oss som ekipage. Hindren var då ombyggda till två oxrar på böjt spår 6 språng. Ändå vill inte Tord att vi skulle sluta om det inte blev perfekt så jag fick ta om och ta om.
 
Hisan svarade tillslut som vi ville och gick i kort galopp, svarade på mina hjälper och var jättefin.
 
Inga hinder var så höga idag utan låg runt metern. Vi hoppade i stället destu fler språng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0