Innan skymningen fallit helt

Idag hann jag köra Lilla precis när skymningen föll. Så härligt att hinna med det och inte bara träna hästarna i bäckmörker.

Lilla joggade på bra och vi tog den vanliga rundan som inte ligger under vatten. Så snart det torkat upp skall jag utöka rundan. Som det är nu tar den ca 30 minuter att köra mestadels i trav. Den är 3,2km vilket är lite i kortaste laget. Men det får duga en onsdagskväll.



Jag hade glömt ploypadden som jag brukar ha som extra tillägg under hennes sele och använde i stället Hisans schabrak. Det var tydligen en dålig idé då vi lyckades med att tappa det under vägen... hur nu det gick till utan att jag märkte det där jag satt bakom. Jag får väl skylla på att det började mörkna och schabraket var mörkt.

Hisan fick därför äran att följa med mig ut på sakletartur med pannlampa.

Hisan har ju vissa idéer om pannlampans ljuskägla så jag brukar sällan rida med den.

Ungefär när vi kommit halvvägs hittade vi schabraket liggandes mitt på vägen. Det blev tvärstopp på Hisan-Nissan. ;)

Så resterande del av ritten hade jag det fixerat under armen... var har man det annars när man är till häst?

Och av någon konstig anledning gick det över förväntan att både skritta, trava och galoppera med det trots att Hisan var småbusig och hoppade jämfota delar av vägen. Det var ju ett tag sedan vi red ut sist. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0